Jag skall hitta lyckan och balansen i vardagslivet, följ mina strapatser här

En blogg om att sluta klaga, börja äta frukt, leva sunt och göra det som är roligt i livet. Kort och gott en blogg om att försöka uppnå målsättningar och på detta sättet få så pass energi till övers på dagarna att fritidens aktiviteter blir så pass varierade att mitt liv blir som jag vill ha det. Och överst på listan ligger naturligtvis förhoppningen om att få ett jobb också. Då jag tror att det går hand i hand, det att ha en varierad fritid och ett jobb, för att uppnå balans och lycka!

måndag 25 april 2011

En ledig vecka som nog inte blir en lat vecka

Varför skall jag inte lata mig då? Jo jag har några viktiga frågor i livet som jag måste redas ut först.

Fråga nummer 1:
Hur skall jag bli mer uthållig med saker och ting i livet som inte enbart är superroliga för tillfället?

Fråga nummer 2:
Hur skall jag inte tappa orken så att jag kan leva så aktivt som jag vill?

Fråga nummer 3:
Hur skall jag bli bättre på konflikter?

Fråga nummer 4:
Hur skall jag tackla mitt bekräftelsebehov som ibland kanske blir alltför stort och alltför mycket problematiskt i mitt liv.

Sedan skall jag också baka bröd, leta brödrecept och se om jag hittar något gott och nyttigt bröd som jag verkligen, verkligen kan visa fram på köket där jag jobbar! Kanske jag också måste läsa på lite om brödbakning och annat viktigt för framtiden.

Jag får nog oavsett faktiskt ta hjälp av min kvinna i kommunen!

Inga kommentarer: