Jag skall hitta lyckan och balansen i vardagslivet, följ mina strapatser här

En blogg om att sluta klaga, börja äta frukt, leva sunt och göra det som är roligt i livet. Kort och gott en blogg om att försöka uppnå målsättningar och på detta sättet få så pass energi till övers på dagarna att fritidens aktiviteter blir så pass varierade att mitt liv blir som jag vill ha det. Och överst på listan ligger naturligtvis förhoppningen om att få ett jobb också. Då jag tror att det går hand i hand, det att ha en varierad fritid och ett jobb, för att uppnå balans och lycka!

söndag 3 april 2011

Den vita månaden går som på räls

Det är förvånansvärt enkelt och inte äta godis nu för tiden. Visst finns en viss abstinensproblematik så som ont i huvudet och att jag känner mig låg. Men över lag känner jag mig stark, piggare under vardagen, vuxnare och mer målmedveten med kosten. Men nu till den stora frågan, blir det mindre småätande? Nja, både och. Visst jag äter inte sockerstinna produkter mer, men ibland slinker det ner en korvbit eller något annat sundare alternativ. Kanske är småätningen inte helt över. Men det är ju bättre att småäta riktig mat än tomma kalorier, då jag faktiskt blir mer mätt och vet att jag får i mig nyttigheter.

Vissa saker smakar sötare än vanligt. Så som dressigar med honung i, eller om något pålägg skulle inehålla tillsatt socker. Det blir jättesött, smakar nästan illa. Frukt känns sötare men också mycket godare. Nötter har en tendens till att också kännas sötare, vet inte varför, är det inte fett i nötter? Vitt bröd är verkligen enbart godis, inget nyttigt där inte, men de gånger jag äter det blir jag inte mätt. Jag har börjat bli mätt av bananer. Jag har aldrig förr blivit mätt av bananer.

Jag vågar inte ens tänka på hur äckligt Fun Light smakar efter denna vita månad. Mina smaklökar är verkligen förändrade efter bara två veckor. Detta nya liv känns verkligen som något jag kan tänka mig att ha i framtiden, men då med undantag av lördagar och högtider. Jag skall inte bli nitisk med sötstopp, jag vill inte bli fanatisk. Men denna månad är värt all slit. Maten är ju så mycket godare!

Inga kommentarer: