Jag skall hitta lyckan och balansen i vardagslivet, följ mina strapatser här

En blogg om att sluta klaga, börja äta frukt, leva sunt och göra det som är roligt i livet. Kort och gott en blogg om att försöka uppnå målsättningar och på detta sättet få så pass energi till övers på dagarna att fritidens aktiviteter blir så pass varierade att mitt liv blir som jag vill ha det. Och överst på listan ligger naturligtvis förhoppningen om att få ett jobb också. Då jag tror att det går hand i hand, det att ha en varierad fritid och ett jobb, för att uppnå balans och lycka!

måndag 25 april 2011

Den vita månaden är över!

Jepp, jag får äta godis igen. Så i påsk har det väll blivit en hel del godis. Men jag har också bestämt mig för att i framtiden så skall jag enbart äta godis på lördagar, nationaldagarna (både den svenska och den norska), stora helger så som påsk och jul och midsommar och på födelsedagarna till de närmaste i familjen. Så att godis och kakor blir förenat med verkligt firande och inte bara tröstätande. Det skall det bli slut på. Under vardagar och söndagar skall godis och kakor lysa med sin frånvaro. Jag måste vara så stark att jag kan säga nej. Jag känner mig ju så mycket piggare och gladare utan godis och kakor. Magen är också i mer balans när den får bita i nyttiga saker.

Inga kommentarer: