Jag skall hitta lyckan och balansen i vardagslivet, följ mina strapatser här

En blogg om att sluta klaga, börja äta frukt, leva sunt och göra det som är roligt i livet. Kort och gott en blogg om att försöka uppnå målsättningar och på detta sättet få så pass energi till övers på dagarna att fritidens aktiviteter blir så pass varierade att mitt liv blir som jag vill ha det. Och överst på listan ligger naturligtvis förhoppningen om att få ett jobb också. Då jag tror att det går hand i hand, det att ha en varierad fritid och ett jobb, för att uppnå balans och lycka!

lördag 9 april 2011

Positiva mantran

Visst har jag börjat tänka lite positivare. Jag har gjort en övning. Jag har fyllt i ett helt dubbelsidigt A5-papper med texten: Jag duger bra som jag är. Jag har börjat säga det till mig själv rent spontant också. Fast jag borde nog ligga lite mer i hårdträning med detta. Jag har dock märkt att jag ger mer positiva mantran till mig själv på gymmet. Det är mer naturligt och sitta i en maskin och repitera - jag är stark, jag är stark, jag klarar av denna vikt - och så faktiskt klara av den tyngre vikten.

Så då är det väll bara och använda samma taktik i jobbsammanhang och i det privata. Men alla nya rutiner tar tid och etablera. Det får jag nog leva med resten av mitt liv med.

Inga kommentarer: