Jag skall hitta lyckan och balansen i vardagslivet, följ mina strapatser här

En blogg om att sluta klaga, börja äta frukt, leva sunt och göra det som är roligt i livet. Kort och gott en blogg om att försöka uppnå målsättningar och på detta sättet få så pass energi till övers på dagarna att fritidens aktiviteter blir så pass varierade att mitt liv blir som jag vill ha det. Och överst på listan ligger naturligtvis förhoppningen om att få ett jobb också. Då jag tror att det går hand i hand, det att ha en varierad fritid och ett jobb, för att uppnå balans och lycka!

måndag 25 april 2011

Inget bloggande på ett tag?

Ja, jag vet att jag varit dålig på att blogga. Det beror i största allmänhet på att jag blivit med Smartphone. Jag vet att jag kan blogga ifrån den, men ännu är det svårt och skriva långa meddelanden med telefonen. Jag stavar fel och gud det finns ju hur mycket annat roligt att göra i mobilen. Jag laddade hem en sudoku-app och nu spelar jag sudoku som aldrig förr, jag kollar vädret och mycket mer. Har också laddat hem några apps med mycket information. Så nu har jag en om 50 amerikanska delstater, alla länder i fickformat, amerikas presidenter och det periodiska systemet. Hittar jag en bra app med fåglar också så får jag fågelläten, dräkter etc också. Allt detta får mig till att tänka på Isaac Asimov. I hans böcker Som börjar med Stålgrottorna och slutar med de 7 Stiftelse-böckerna så talas det hela tiden om så kallade Book-films. Alla går omkring med en liten device, och i den har de encyklopeier, filmer, böcker och andra saker. Det känns som om Smartphones är som bookfilms plus telefoner och lite mer interaktivitet. Så Isaac Asimov fick rätt, i framtiden så sitter alla med sina Book-films (alltså dagens smartphones).

Men jag borde nog snart dra ner på användningen. Jag skall ju inte bli beroende. Så jag får nog läsa lite böcker på gammalt vis, alltså de som är gjorda av papper. Hihi...

Inga kommentarer: