Jag skall hitta lyckan och balansen i vardagslivet, följ mina strapatser här

En blogg om att sluta klaga, börja äta frukt, leva sunt och göra det som är roligt i livet. Kort och gott en blogg om att försöka uppnå målsättningar och på detta sättet få så pass energi till övers på dagarna att fritidens aktiviteter blir så pass varierade att mitt liv blir som jag vill ha det. Och överst på listan ligger naturligtvis förhoppningen om att få ett jobb också. Då jag tror att det går hand i hand, det att ha en varierad fritid och ett jobb, för att uppnå balans och lycka!

onsdag 24 augusti 2011

Ett större avbrott ifrån bloggandet - varför?

Dels har vi varit utan dator. Dels har det varit semester i utlandet och så har jag faktiskt inte haft så stor ork till att skriva så mycket.

Men det skall det bli ändring på nu på hösten. Jag skall ta nya tag.

Detta har i alla fall hänt:
Jag har inte lyckats med godisstoppet på vardagar. Jag tror jag är som alla andra på sommaren. Det blir lite för mycket glass och annat somrigt godis.
Positivt är dock att jag kommit igång med att läsa böcker igen. Det är nästan lika bra som meditation.
Under sommaren blev det inte så mycket träning. Men jag har börjat gå hem ifrån jobbet två gånger i veckan, och skall snart tillbaka till friskis.
Min mobiltelefon har nu så många påminnelse-appar och liknande att jag helt plötsligt blivit superduktig på att komma ihåg saker jag borde göra. Mycket bra. De som behöver samma som jag och har Android, kan kolla in apparna: Evernote och Taskos. Evernote är programmet för handlarlistan eller liknande. Taskos är som "att göra listan" eller alla post-it-lappar som ligger och dräller! Mycket smarta appar.
Tandborstningen på morgonen är nästan självgående nu. Till och med under semestern kom jag ihåg att borsta tänderna flertalet av veckans alla dagar. :-)

Allt känns ganska bra annars. i mitt liv. Mina målsättningar för tillfället är: Att läsa ut Isaac Asimov-boken jag för tillfället läser. Gå mina två promenader i veckan. Och sakta men säkert både lägga på mer arbetstid och mer träning.

Hösten är en årstid som jag gillar, den är så skönt avslappnande att man orkar med fler målsättningar då.

Inga kommentarer: